Meniu Acasă

Asta vara, la fiord

Scopul vizitei fusese marcat, mai ramanea sa bifam si durata. Noi am mers in Quebec sa vedem balenele, restul a fost de umplutura. Asa ca am vizitat ce era prin orasul ala de vizitat, neimportant, un acvariu, un parc de distractii, doar ca atunci cand vii de la Toronto, ma scuzati, vii de la Ripley si Wonderland, e greu sa te dea pe spate o mocaneata colorata, cand pe tine te arunca pe spate weekend de weekend Leviathan-ul. Rollercoasterul care-si serpuieste sinele pana la cer.

Deci cred ca are sens sa sar peste chestiile astea, desi acum imi amintesc ca am avut in Muzeul Fiordului din Saguenay si o experienta draguta, facuta sa-i impresioneze pe cei mici, ce-i drept, dar mi-a placut si mie. Am intrat intr-o incapere, care imita intocmai o nava spatiala, cu tot cu usi ermetice si computere de bord, din care vedeam “afara”, printr-un ecran pe care rula un documentar, ingenios creat ca o calatorie in spatiu, si timp, formarea geologica a fiordului. Nava spatiala s-a transformat in submarin si astfel am descoperit si adancurile fiordului, cu tot ce are el mai exclusivist. Beluga.

Nu te duci insa la Saguenay sa-i vizitezi muzeele, pardon muzeul, nu pe asta in primul rand, ci pe al’ de natura te indeamna sa-l explorezi. La ramele unui kayak sau scrijelind muntii (nu picioarele) pe Via Ferata. Este o destinatie extraordinara pentru amatorii, de fapt, profesionistii, de sporturi extreme. Noi am mers cu prietenii nostri, iar unii din ei chiar s-au cocotat cu genunchii pe stanci si au vaslit kilometri intregi de fiord, noi…am gafait si noi un hiking ca sa-i vedem de sus in larg. La Cap Jaseux, dupa ce am mers pe jos, de fapt, pe sus, ca urcam pe munte, am ajuns intr-un punct de unde intinderea apei parca nu mai avea orizont. Nu ne ajungea privirea pana la el, atat era de ampla si netarmurita. Ma uitam de-acolo de sus si nu reuseam sa cuprind cu fiinta mea ce vedeam, nu stiam ce simturi sa folosesc ca sa inteleg. Nu-mi mai gaseam butoanele de-atata minunare. Dar de-acolo de sus, l-am zarit pe prietenul meu cu kayakul, si cand l-am vazut asa mic, dar cu toata intinderea aia de apa in spate, mi-am dat seama ca asa cuceresti maretia acelui loc, aruncandu-te, nu uitandu-te, ca mine, in gol.

Am vazut fiordul din toate partile, dar cel mai frumos mi s-a parut din Parcul National Fjord-du-Saguenay, pe varful caruia ajungi hiking. In mod indicat. In mod normal, cu masina. Noi am urcat cu masina traseul, pentru ca boii nostri erau prea mici. Premiul insa a fost acelasi 😉

Categorii:Jurnal

Francisca

2 răspunsuri

1. Bine ai revenit și felicitări pentru promotion și raise! Just don’t work too hard, because the more you make, the more they take! 😀

E un trend acum cu vacanța făcută de canadieni în Canada, toți prietenii și cunoscuții sunt ba upnorth în Ontario, ba prin Quebec into the wild..armenii colegi de grădi au ajuns prin Munții Stâncoși în B.C. Puțină lume a ieșit din țară, din punctul ăsta de vedere e mai mișto în E.U: , sau mă rog, a fost cât timp pandemia era în pauză de vară, vorba lui Giovani prezidentul
    da, Veve, ăștia e cu pașaport aici la Mtl pentru restaurante, inclusiv food court la mall; noi nu ne-am vaccinat(de lene, nu de altceva) așa că mâncăm acasă și delivery.
    Cicero zicea așa: “The closer the collapse of the Empire, the crazier its laws are.”
    Așteptăm să vedem ce-o mai fi, suntem pregătiți de orice, nu ne mai miră nimic.. :/

1. Eu nu stiu pe nimeni care sa fi iesit din tara, pana de curand, cand au scos hotelurile alea scumpe si carantina pentru vaccinati. Mai toti din cei pe care ii cunosc si-au facut vacantele in Canada. Alberta a fost o destinatie f populara, cunosc cel putin 3 familii care au fost asta vara in Banff.

Pasapoartele nu sunt numai pt restaurante in Ontario. De exemplu, noi o ducem pe Cati la o sala de sport si tocmai am primit email ca trebuie sa fim vaccinati ca sa mai intram acolo. Eu sunt vaccinata si nu ma afecteaza, dar ma intreb ce se intampla cu cei care au platit abonamentele, dar nu sunt vaccinati. Probabil isi primesc banii inapoi, chiar nu stiu.