Meniu Acasă

Planuri de vacanta

IMG_2364Tin minte ca-n Romania, daca voiai sa-ti rezervi Revelionul cu ceva timp inainte, doua luni, sa zicem, radea lumea de tine. Aici nu-i nimic de ras, ba e chiar de plans daca n-o faci. Inca de la inceputul anului. Cu invatatura (de minte) de la anii din urma, cand am fost nevoiti sa stam acasa de diverse long-weekend-uri, sau sa facem cel mult plimbari de-o zi pe ici, pe colo si repede-napoi, ca n-aveam unde innopta, anul asta am vrut sa fiu sigura ca stau in fata la rezervat cazari. N-a trecut nicio saptamana din noul an si m-am pus la coada, dar in fata tot n-am fost, ba chiar pe la urma m-am asezat, dar bine macar ca inca am prins loc. Ne-am rezervat weekendul de Canada Day (care e pe 1 Iulie!!!!, sper sa nu uit pana atunci), la un hotel unde deja mai erau doar 6 camere libere. Mai erau alte hoteluri prin zona, e adevarat, dar daca tot am inceput cu noaptea anului in cap, ca sa zic asa, macar sa ma cazez in buza lacului, nu s-o plimb cu masina si pe mama supararii, pe banii si pe timpul meu. In anii din urma am fi facut-o si pe asta, doar sa gasim ceva, ce niciodata n-am gasit, anul asta insa am avut ceva pretentii. Tot ne-am cazat la vreo 25 de kilometri de locul cu pricina, dar mai mult pentru ca ne-a placut, nu pentru ca n-am avut de ales. Hotelul arata ca un cottage de fapt, cu muscate la grinda si terasa de lemn sub ele. Inca o chestie care m-a facut sa aleg hotelul asta, de fapt, inca doua, a fost ca n-am platit nimic inca, ci o sa-mi traga banii de pe card cu vreo saptamana inainte de cazare, adica pe la sfarsitul lui Iunie, asta daca nu anulez pana atunci rezervarea, posibilitate pe care o am, de asemenea, gratuit, pana cu cel tarziu 4 zile inainte. Nu-i deci ca la avioane. Sa dai banii cu jumatate de an inainte pe-o rezevare pe care sa n-ai posibilitatea s-o anulezi in caz de ceva. Daca ar fi fost asa, nu mi-as fi batut capul.

Mai trebuie sa fac niste rezervari, dar inca ma gandesc unde. Am cateva locuri in cap, problema e ca le caut si pe cele unde sa ai ce face cu copii. Primul long weekend din an il sar, pentru ca e Februarie si deci, frig, dar il sar ceva mai departe. Ca sa intelegeti ce vreau sa zic, sa va explic. Initial am vrut sa rezerv long weekendul de Family Day la Great Wolf, un faimos water park indoor pe langa Niagara, de care se pare ca numai eu nu auzisem pana acum in toata Canada. Cand am vazut pe internet si niste poze de-acolo, am zis, super, let’s go! Faptul ca aveau si un discount de 25% pentru early birds, adica aia de rezerva din timp, m-a incurajat si mai tare. Cand sa rezerv si eu insa, vad ca pretul pentru weekend, cel redus ma refer, era aproape $1,000. WTF?!!! Asta ma enerveaza pe mine la culmea culmilor in Canada. Lacomia asta de transforma si cele mai faine locuri in niste cacaturi, ma scuzati. Adica e fain la Great Wolf, dar pana vezi pretul. Dupa, nu poti sa nu te intrebi, ba, cum sa dau atatia bani pe rahatul ala? Desi initial mi se paruse un loc fain, pe buna dreptate mi-am zis apoi, pai de banii aia mai bine ma duc o saptamana in Cuba pana vine primavara. Ceea ce o sa si facem. Decat sa ma duc o zi la piscina, mai bine ma duc o saptamana la mare. Deci, nu e vorba ca nu am banii aia, am doar alte standarde.

Categorii:Jurnal

Fran

14 răspunsuri

1. La multi ani cu sanatate si multe calatorii va doresc cu drag!
    Si noi tot asa ne-am obisnuit, planificari cu 6 luni inainte spre disperarea prietenilor care nu pot sa se hotarasca ce vor face weekendul urmator 🙂 La cort daca vrei sa prinzi loc in weekendurile lungi, trebuie sa rezervi in ziua in care se deschide site-ul, care cred ca e cu 4 sau 6 luni inainte. Am avut de multe ori supriza, la 7 dimineata cind incepe sa fie rezervabil, dar exact la 7 fix, sa clickuie mai repede altcineva si sa-mi ia locul de cort 😦 E o intreaga strategie cum sa rezervi in weekendul lung…
    Great Wolf e grozav, dar noua ne-a placut mult cind erau baietii mici sa mergem la Falls View Waterpark. E mai ieftin, si unul dintre hoteluri are si un podulet ca sa nu umblati pe afara pina la waterpark. E bun si de mers in weekend normal, nu trebuie sa fie long weekend. Uite aici si poti schimba hotelul sa vezi care sint ofertele. https://www.fallsviewwaterpark.com/special-offers/

Dar, de acord, nimic nu e ca si plaja si apa din Cuba. Rezervare placuta!

1. OMG, mersi foarte mult de link!!! Mai dati daca mai aveti. La o prima vedere pare mai rezonabil la pret decat Great Wolf.

Cu corturile stiu cum sta treaba ca am colega care merge in camping in fiecare weekend si isi rezerva totul din februarie pentru Iulie incolo. Ea merge, de obicei, la Killbear si mi-a zis acelasi lucru, ca se bate cu altii pe loc din click-uri efectiv, in primele minute de cand se da startul la rezevari. Am vrea sa incercam si noi la cort, dar nu sunt inca sigura ca e o idee buna anul asta, Cati fiind inca foarte mica. Dar cand mai creste stiu sigur ca vreau sa mergem si in camping macar cateva weekenduri pe an.

Mersi si rezervari cu succes si tie! 😉

2. Eu nu pot sda inteleg de ce se inghesuie lumea sa se duca la candieni, unde e scump si nici nu e nbimic de facut. O singura data am fost la cabana, la invitatia unei canadience ( cabana proprietatea ei ) si am stat 3 zile linga nu’s ce lac, ca toate’s la fel pe aici. Am murit de plictiseala in fiecare zi, ora de ora. Numaram orele cite mai sunt pina pot pleca dracu’ acasa, fara sa se jigneasca gazdele.
    Nu stiu altii cum sunt, da’ nu m-as duce nici pe gratis in recreatiile astea candiene, daramite sa dau si o circa de bani pe ele ! Nici la vestita Niagara nu am avut nimic de facut ; doua poze si catre casa, pierdere de timp si bani !

1. Chiar ca se inghesuie, ca oricat de scumpe ar fi, nu duc lipsa de clienti. Ca ai sau nu ceva de facut, cred ca depinde de preferinte. Eu m-as duce la cabana si in fiecare weekend daca as avea-o pe a mea. M-as plimba cu barca pe lac, m-as plimba prin padure, as face noaptea foc de tabara langa lac si m-as uita la stele, pentru mine, nu problema ca n-as avea ce face e, ci ca sunt nejustificat de scumpe. Sa inchiriezi de exemplu o cabana langa Blue Mountain Village sau prin Muskoka, te rupe (mii de dolari), si-atunci normal ca pentru banii aia mi se pare un rahat oferta. Cu aceiasi bani, sau chiar mai putini, ma duc mai bine sa inot cu testoasele in ocean, nu cu toti nebunii in piscina vreunui hotel.

2. Foarte bine, stai acasa. Sau mergi in pub si fa-te muci. Nu degeaba bautura, cluburile si restaurantele sunt sporturi nationale la romani. Canadienilor (si americanilor, intr-o vineri seara a trebuit sa conduc 50km ca sa ajung la un camping unde am putut sa-mi pun cortul, primele 5 dupa ce ieseai de pe autostrada erau full) le place natura. Romanilor verzi, mai putin. Te-n plm.

1. Daca as primi numai comentarii din asta, eu n-as mai scrie pe blog. Asa si comentatorii de aici. Daca ar primi numai raspunsuri din astea, probabil ca ar renunta sa mai comenteze pe blogul meu. As vrea sa raman in continuare eu cea care decide cine sa nu mai comenteze. Nu te supara pe mine.

3. Lasa, mai Francisca, nu te necaji, ca asa-i romanu’, mai nevricos din fire cind da peste cite cineva cu opinii si gusturi diferite ! Noi sa fim sanatosi, prin cluburi, pe la iarba verde sau pe unde ‘om mai fi !

1. Eu zic ca la cat ne plângem de aglomerație ar trebui chiar sa ne bucurăm, nu sa injuram, cand cineva zice ca nu-i place, ca nu mai face concurenta la cazări 😉.

4. de cand am descoperit airbnb doar asa mai fac rezervari
    la revedere hoteluri si preturi de toata frumusetea
    subscriu la placerea de a sta la cottage cat de des se poate
    cu cat mai izolate cu atat mai bine :))

1. Eu am aplicația pe telefon si am si incercat o data sa o folosesc, dar am renuntat la momentul ala pentru ca cea mai apropiată casa pe care o găsisem era de fapt destul de departe. Noi voiam ceva aproape de Awenda, iar casa era undeva prin Inisville. In plus, era pretul pe casa, nu pe camera, si cum eram doar noi 2 si Cati, nu merita. Dar stiu ca atunci am cautat ceva din scurt, de pe o zi pe alta de fapt, poate daca ne uitam din timp, găseam ceva mai bine. Suntem deschiși la varianta asta. Plănuim sa mergem in Italia nu anul asta, dar poate la anu’ si chiar vorbeam cu Bobi sa ne cazam la Airbnb.

Pe de alta parte, ai dreptate, daca vreau la cottage, n-ar fi rau sa ma uit mai întâi la ce variante Airbnb sunt. Asa poate nu trebuie sa gasesc familii cu care sa împart costul. Familii cu copii, ca acum am trecut in alta liga, iar aia fara copii nu ne-ar suporta 😂

5. Panse, am si eu o intrebare : cit de galagie este la Airbnb ? Ma gindesc ca e un soi de pensiune cu camere cu intrari separate dotate cu baie, ori bai la comun( asa am gasit eu cind am stat la Airbnb, dar nu in North America ). Cit de galagie este ? Zbiara, urla aia ca animalele, usi trintite, ragete pe coridor, chestii d-astea ? Asta e singurul lucru ce ma retine sa folosesc Airbnb in North America, unde asa se intimpla in special la hoteluri si resorturi ( exceptie alea de super lux ), de trebuie sa suna in fiecare zi, ori de cite 2-3 ori pe seara la receptie sa trimita echipa de la security sa calmeze animalele care ” vorbesc’ pe holuri si pe la teraasa ( a se citi ” rag” in stil canadian-american ).
    Exista posibilitatea sa gasesc liniste si civilizatie la Airbnb in North America ?

1. As far as I know Airbnb poate fi si un apartament intr-un bloc. Si eu, de exemplu, as putea sa imi fac apartamentul Airbnb, adica sa il pun la dispozitia turiștilor. Nu cred ca ma lasa city sau vreun by-law, dar dau doar exemplu. Din ce stiu eu, nu sunt doar pensiuni postate pe aplicație, ci si alte tipuri de locuințe. Nu cunosc detalii insa ca n-am stat niciodata, dara ma intereseaza si pe mine.

6. Am fost de 3 ori la airbnb pana acum. O data in niagara rezervare cu 3 zile inainte. Apoi ottawa rezervata in seara dinainte de a pleca. A treia oara la cottage rezervat cu 2 luni inainte.
    De fiecare data am stat la casa, complet separat, fara galagie si proprietari pe cap.
    La cotageul ultim am facut deja rezervare pt la vara pt ca mi.a placut nespus de mult.
    Copilul a fost in quebec de anul nou. Rezervat cu 1 saptamana inainte. A stat intr.o camera dotata cu bucatarie etc. Liniste si pace si acolo.
    sunt o gramada de filtre in aplicatie cu ajutorul carora poti sa gasesti tot ce vrei.
    pt mine experienta cu airbnb a fost f ok n cred ca am sa mai caut hotel vreodata.
    Exista si posibilitatea sa.ti „inchiriezi” proprietatea ta atunci cand esti plecat etc.
    u

7. Noi sintem foarte multumiti de Airbnb. Am inchiriat cottage in Vancouver Island, PEI si Islanda. Mult mai bine decit orice oferta de hotel, mai ales in perioade de virf. Doua chestii am deranjeaza, nu poti renunta decit cu ceva penalty si cel care inchiriaza poate oricind sa renunte… Ni s-a intimplat la PEI, cottage rezervat cu citeva luni inainte sa fie cancel de proprietari cu o saptamina inainte de a pleca. Aici airbnb a fost super, ne-a sugerat automat alte cottage-uri si pentru ca erau mai scumpe, ne-au dat credit sa putem rezerva. Automat, nu a trebuit vorbit/ trimis email! Si ramine la proprietar review adaugat de airbnb ca au cancel rezervarea, si uite asa cind cauti ii elimini pe cei care au review-uri de astea. Interesant e ca si tie ti se pot lasa reviewe-uri de la gazda de cum ai fost ca si renter, se adaugat la profilul tau.

%d blogeri au apreciat asta: