Meniu Acasă

Viata de satean dominican

Daca m-as fi intors acum din Bali, Bora Bora sau alte B-destinatii din astea exotice si exclusiviste de la celalalt capat al lumii, as fi tratat chestia asta ca atare: cu o atitudine exotica si exclusivista. Asa, Republica Dominicana, desi o destinatie greu accesibila romanilor din Romania, mai ales celor #saraki, e pentru romanii din Canada doar o destinatie pentru #saraki. Tot amaratul se duce. Poate nu in cele mai luxoase resort-uri, dar tot la marea si plajele alea ajung, chiar daca dau bani mai putini, tot aceiasi țânțari ii mananca si daca dau bani mai multi. Dai un ban, dar tot acolo stai.

Noi am fost la Grand Bahia Principe, un resort atat de popular ca eu pe cine stiu c-a fost in Republica Dominicana, acolo a stat. Si stiu cativa. Acesta este un complex turistic, de sorginte spaniola, cu mai multe hoteluri din gama internațională Grand Bahia Principe, unele mai luxoase, altele mai putin, dar toate cu peste 4 stele. Acest complex hotelier e unul din multele asemenea din Punta Cana, un oras-resort, cum il numeste Wikipedia. Desi nu a fost cea mai tare vacanta in care am fost, a fost, cu siguranta, cel mai interesant resort in care am stat.

Daca o gandesc in sine, a fost frumos, daca o compar cu vacantele pe care le-am avut inainte, alea au fost mai faine. Mi-a placut mai mult in Jamaica si mult mai mult in Bahamas. Acum ii inteleg mai bine pe cei care, cand vine vorba de o saptamana la all inclusive, aleg ani la rand aceeasi destinatie. Nu e ca atunci cand te duci sa vizitezi orașe si vrei sa vezi tot timpul altceva. Ar fi chiar stupid, daca nu obsesiv, sa-l admiri pe David la Florența in fiecare an. Sau pe Monalisa la Paris. Sau Whatever la Whatever. Tu vrei plaje confortabile, mare linistita si mancare buna. Daca le-ai gasit undeva, de ce te-ai risca sa nu le mai gasesti mergând mereu in alta parte? Non-sense. You got the point.

Banuiesc ca deja ati intuit ca ceva nu mi-a fost tocmai pe plac. 3 lucruri nu mi-au placut, putine, intr-adevar, comparativ cu cele care mi-au placut, dar suficiente sa ma fac sa ma mai gandesc o data daca mai vreau sa merg acolo inca o data.

Sa incepem deci cu cele care nu mi-au placut, si sa trecem repede peste ele, ca sa pot astfel incheia cu cele care mi-au placut, dandu-va astfel posibilitatea de a ramane daca nu impresionati, macar cu un gust agreabil, pentru ca asa simt si eu ca au stat lucrurile.

1. Angajatii din resort, cu exceptia catorva, nu vorbesc engleza DELOC si da, am pretentia ca, angajat intr-un asemenea complex turistic fiind, sa intelegi cand iti cer o apa minerala fara a te uita la mine de parca tocmai te-am injurat. Eu nu stiu spaniola, dar eu poate vin la tine o data in viata (tocmai din cauza asta, ca altfel as fi venit de mai multe ori), pe cand tu ai de-a face cu turisti vorbitori de engleza everyfuckingsingleday.
  2. Nu m-am intors neagra din vacanta, ci rosie. De la piscaturile de tantari, cu care am impartit camera de parca ar fi platit si ei ceva. Mancat bine, dormit bine, pe banii nostri.
  3. Marea era prea valuroasa si antrena nisipul de pe plaja pana acolo incat faceai mai degraba bai de namol, chiar daca alb, decat inotai.

Ultimele doua puncte negre ar putea fi cauzate de perioada in care ne-am dus, desi nu sunt convinsa. Unii dintre astia de pe la munca imi spun ca ei cand s-au dus, n-a fost asa, dar ca au fost in alta luna, altii imi spun ca au fost in aceeasi luna si tot n-a fost asa. Altii imi spun ca a fost asa indiferent de cand au fost. Deci, ati inteles. Ca si mine.

Pe de alta partea, resortul si piscina au fost cele mai tari pe care le-am incercat pana acum in viata. Stiu, nu te duci la mare ca sa inoti in piscina, asa ziceam si eu. Doar ca piscina aia era mai mult decat un bazin cu apa. Creata pe mai multe niveluri, pe alocuri chiar cu tenta de infinit pool, era, de fapt, un super loc de distractie pentru ca se dadeau acolo petreceri zilnic, inclusiv pentru copii. Dar, apropo. Catiusa e un party animal. Mi-a invalidat toate grijile pe care mi le-am facut inainte in privinta ei. Sunt sigura ca daca o intrebi, si ti-ar putea si raspunde, nu ti-ar zice nimic din ce am macanit eu pana acum. Ti-ar zice doar ca ea s-a simtit excelent. In apa (pe noi ne plesneau valurile, cu ea se jucau), in nisip (nu s-a jucat niciodata cu jucarii cat s-a jucat acum cu lopatica, galetusa si cu putza in tzarna), apoi la restaurant, in piscina, mai putin in camera, unde lumina era foarte chioara si ii era frica, pana a inteles ca nu are de ce, desi nici eu nu eram convinsa. Aproape ca si mie imi era. Nu numai in camera, ci peste tot, nu numai in resort, ci pe toata insula, sa fiu de nu zici ca le da luna mai multa lumina decat becurile lor. Sunt ecologisti sadea ai putea, impresionat, zice, desi nu cred ca asta e motivul, cat lipsa de resurse, pentru care curentul e furnizat de soare si de vant. Inclusiv autobuzele din resort merg cu un singur far aprins, ca de l-ar aprinde si pe-al doilea le-ar colapsa sistemul electric. Asta insa nu ne-a deranjat prea tare pentru ca oricum nu intram in camera decat dupa ce apunea soarele si o paraseam de cum rasarea iar. Catiusa dormea in fiecare zi pe plaja, cu nisipul lipit de fata, cate doua ore, neintoarsa, timp in care ne furisam si noi liberi in valurile marii, lasand-o pe ea in grija mamei (mele). Revenind deci la Catiusa, totul a fost deci fara repros, mai putin in ultima zi, cand a pescuit un virus, cauzator de o boala, numita fara prea multa imaginatie, „gura-mana-picior”, nimic serios, dar cu care ne luptam si acum. A fost mai mult vacanta ei decat a noastra, dar si noi ne-am simtit bine pentru ca ea s-a simtit bine.

Resortul, un concept spaniol, ca mai toate din zona, e creat ca un satuc. N-am mai vazut asa ceva pana acum. Un satuc cu localnici turisti. Cu vile moderne, palmieri zgarie-nori si gazon tuns, frezat si la patru ace, cu statii de autobuz, autobuze si restaurante a la carte. E imens, ca de-ar fi sa te plimbi dintr-o parte in alta, ai avea impresia ca nu se mai termina, si nici nu ti-ai dori. E o nebunie sa te pierzi printre stradutele alea flancate de bananieri sau tufe gigant de aloe vera, sa te feresti de farul aprins al mini-busurilor fara geamuri care duc si aduc oamenii de la masa, sa tragi pe nari aerul ala tropical care nu se schimba niciodata, doar timpul trece. Caci, am zis eu ca nu m-as mai duce acolo, dar nici n-as mai plecat de-acolo. Noi am stat intr-o vila aproape de plaja, la nici 5 minute de mers pe jos, dar lobby-ul, unde mergeam sa stam pe internet (am stat 20 de minute pe internet in 7 zile. in total) si sa mancam, era mai departe. Uneori luam bus-ul, in care Catiusei ii placea sa-i fluture vantul zulufii, alteori o luam la pas. Si ca veni vorba de mancare, toata lumea zice ca in Republica Dominicana mancare e foarte buna. Asa o fi, dar eu n-as putea sa va spun precis, ca eu am mancat numai pizza si prajituri cat am stat acolo pentru ca erau, intr-adevar, excelente. Mai ales cele servite la terasa de la malul marii. Spre deosebire de alte dati, de data asta n-am mai iesit din resort, o data pentru ca nu aveam nicio intentie s-o tarai pe Catiusa prin cine stie ce coclauri, dar si pentru ca mi-am dorit sa fac asta. Excursiile acestea care se practica, in grup, de unul singur sau cum vrei tu, iti cam iau toata ziua, iar daca faci mai multe, asta inseamna mai putine zile de plaja. Motiv pentru care tot timpul inainte am avut senzatia ca nu mi-a ajuns vacanta. De aia am zis ca o saptamana la all inclusiv e suficient daca nu iesi din resort, daca iesi, vacanta trebuie prelungita.

Pun acum numai un scurt colaj cu poze, si o sa pun restul cand imi voi face timp sa ma ocup si de asta si sa le scot din aparat. N-am facut prea multe oricum pentru ca pur si simplu n-am vrut ca ceva sa-mi fure momentul, iar fotografiatul are pacatul asta. O chestie am inteles din experienta asta: ca vacantele all inclusiv in Caraibe sunt pentru mine unul din lucrurile pe care l-as pune pe lista, prin primele locuri, daca cineva m-ar intreba ce-mi place mie cel mai mult in viata. Unii spun ca pe ei ii plictiseste sa stea toata ziua la plaja si sa nu faca nimic. Nici mancare, nici cumparaturi, nici griji. Pe mine, inspre final, intr-adevar, ma plictiseste, dar doar gandul ca deja se termina. Intotdeauna prea repede.

Categorii:Jurnal

Francisca

17 răspunsuri

1. m-am intors de acolo.Eu sunt un sărac din Germania da nu asa sărac sa raman in Europa!😁
    1.Personalul vorbea ceva engleza dar eu nu vorbesc decat germană și românește.Nu am avut mai multe probleme decat in Grecia sau Italia samd
    2.Nu am avut probleme cu țânțarii decat seara la bar dar nu mai multe decat aiurea. O fi de la rom?
    3.Marea era perfecta la 3-4 m de ștrand
    4.Nu mi-au placut prăjiturile si clorul din pol
    5.Ai dreptate: as fi rămas acolo mai ales ca aici e frig si zăpadă
    O recomandare altundeva in Caraibe?

1. Mie cel mai mult mi-a placut in Bahamas si data viitoare, daca nu chiar datile viitoare tot acolo vreau sa ma duc. Eu am fost in Freeport, dar sunt locuri si mai faine. Lumea zice ca si Cuba e o destinatie super, chiar mai faina decat Dominicana, daca vrei plaje si mare de calitate, dar nu esti mofturos la mancare. Eu am fost in Cuba si mi-a placut. Am fost in Holguin, dar am de gand sa ma mai duc si in alte parti. Acolo chiar se duc numai #sarakii, mai ales vara 😎

1. Da, era umezeala. De aia cred ca si erau tantari.

Banuiesc ca e o diferenta cand dai $1,000 pe noapte si cand dai $1,000 pe saptamana. Diferenta care pentru mine conteaza prea putin spre deloc. Cel mai luxos hotel in care am stat a fost cel din Jamaica. Era undeva prin top 25 din univers la un moment dat. Cand am ajuns, aveau valenti care ne-au deschis usa si ne-au servit cu sampanie. Hotelul si camera miroseau a trandafir, patul era king size cu o saltea din aia de nu-ti mai venea sa te scoli, aveau room service la minut, mancarea era facuta de chefi internationali, aveau spa si tot felul de alte servicii din astea simandicoase. In plus, era adults only (asta e un lux). Chestiile astea nu le au hotelurile pentru pulime. Dar eu nu de asta ma duc la mare. Eu daca pot face baie in mare fara sa ma umplu de alge si alte mizerii, daca plaja e curata si linistita, vremea buna si mancarea ok, n-am treaba. Eu in camera de hotel doar dorm. Daca are cearceafurile curate si curge apa, e perfect. Fiecare cu pretentiile lui.

2. Resortul ala nu e pentru saraci, chiar deloc ! M-am uitat la ei pe saitul din Dominicana si vor doar pentru cazare all inclusive vreo 4.000 $ de caciula pentru 12 zile. Ca biletul de avion nu era inclus. Daca atita costa in resortul sarcailor, zau ca nu vreau sa stiu cit costa ala cu luxul pentru snobi !

1. Noi am dat $3,000 si ceva in total pentru 3 adulti si un copil o saptamana cu avionul inclus. A fost $1,000 de căciula ca pt Catiusa nu am platit nimic. Am rezervat prin redtag.ca. Resortul ala e f mare, iar in unele hoteluri din resort cazarea e posibil sa coste cat zici tu, dar noi am stat intr-o vila aproape de plaja si n-a fost scump. Au sute astfel de vile in resort. Cand o sa pun pozele (nu cred ca reusesc pana in weekend), o sa se inteleaga mai bine cum arata. Este incredibil de spectaculos.

3. Ultima poza e cu tine de la 14 ani ?! Btw, de cand sint in Canada am avut norocul sa nu sufar deloc de tantari. Efectiv daca am vazut cativa in anii astia. Am si uitat ca exista :)) Bine de retinut ca astia de prin tari calde cu plaje au tantari pt toata planeta. Noroc ca noi sintem mai degraba fani de munte si racoare!

1. Inseamna ca nu ai fost pe langa nici un lac pe inserat. Aici in Ontario in patria lacurilor e si tantarime multa seara. Daca pleci fara tubul de Off! la tine e nasol. 🙂

2. Zi mersi ca nu te-au muscat țânțarii in Canada. Intr-adevăr, nu sunt prin orașe, dar prin afara orașelor, gen camping-uri sau pe langa lacuri, sunt grămezi vara si-s super nesimțiți. Astia din Dominicana erau cuminți si suportabili fata de mutanții canadezi. Astia de pe aici nu zici ca pisca, ci ca dau cu pumnul ca asa te umfli.

1. Francisca, cand am spus pe la prieteni ca merg in Romania in delta anul asta toti ma luasera cu vezi ca o sa te piste tantarii de o sa mori. Eu le-am zis sa stea linistiti ca suntem obisnuiti cu astia de pe aici si chiar ne-am mirat ca nu am vazut prea multi tantari in delta. Cred ca stropisera si aia cu ceva prin resort. In schimb in Bucuresti, ca niciodata, de fiecare data cand am iesit seara la terasa ne-au bazait de ne-au capiat, ca ajunsesem sa umblu cu OFF! ul in geanta ca nu ii mai suportam.

2. Am citit si eu pe niste bloguri asta vara ca au fost multi țânțari in București. Se plângeau alea ca nu pot iesi in parc cu copiii ca ii ciuruie.